Oncologie

Borstkanker

Wanneer Blue Monday roze kleurt

Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor slachtoffers van borstkanker, wil een positieve draai geven aan "Blue Monday" , de dag die wordt beschouwd als de meest deprimerende dag van het jaar. In 2026 valt die op maandag 19 januari. Het wijzigt de dag in "Pink Monday"

Pink Ribbon gebruikt "Blue Monday" al enkele jaren als een gelegenheid om haar bewustwordingscampagne te promoten. Bedrijven worden die dag uitgenodigd om een vleugje roze aan de werkdag toe te voegen. Het doel van het evenement is om werknemers samen te brengen rond het thema borstkanker. Het wil vooral de aandacht vestigen op preventie, vroegtijdige opsporing en de terugkeer naar het werk van getroffen collega's.

Afgelopen januari namen 250 bedrijven deel aan de 4e "Roze Maandag". Het initiatief bracht ook bijna 34.000 euro op voor Pink Ribbon-projecten gericht op bewustwording, preventie, vroegtijdige opsporing, onderzoek en psychosociale steun voor patiënten en ex-patiënten. Het doel is om deze records te overtreffen tijdens het 5e evenement op 19 januari.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Belga13 november 2025

Meer weten over

Print Magazine

Recente Editie
24 juni 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine